”Mainostoimisto Tampere”. Tästä Tuomisen Kallen Google-hausta vuodelta 2014 käynnistyi vuosien yhteistyö, jonka myötä Top-Osa on saanut logon ja visuaalisen ilmeen, sloganin, markkinointimateriaaleja ja messuosaston – kaikenlaista B2B-markkinoinnissa tarpeellista. Tällä hetkellä on käynnissä nimenmuutos Top Sealing Partneriksi.
Tuominen osti yrityksen yhtiökumppaninsa kanssa vuonna 2010, ja muutama vuosi kului ilman kummempia markkinointipanostuksia.
– Top-Osalla oli hirveä ruskea logo, varmaan entisen omistajan itse 1980-luvulla tekemä, mutta sen kummempaa markkinointia emme tehneet, Tuominen muistelee.
Mutta kun firmaan palkattiin lisää väkeä, aikaa oli muuhunkin kuin yrityksen päivittäiseen pyörittämiseen. Ja niin käynnistyi yhteistyö Trustin (tuolloin Propagandan) kanssa.
– Markkinoinnilla on ollut suuri merkitys yrityksen kasvussa, Tuominen uskoo. – Erityisesti sen huomasi, kun ostimme nykyisen kiinteistön ja laitoimme yrityksen toimitilat kokonaan yrityksen ilmeen mukaisiksi. Vanhoista asiakkaista huomasi, että he pitivät meitä yhtäkkiä aiempaa merkittävämpänä yrityksenä.
Top Sealing Partner tarkoittaa laatua ja hyvää yhteistyötä, ja tämä näkyy myös markkinoinnissa kautta linjan. Henkilöstön näkökulmasta työtä helpottaa, että yritys on asiakkaille ennestään tuttu. Olennaisinta markkinoinnissa on brändimielikuvan kehittäminen ja hyvä fiiliksen välittyminen.
Markkinoinnin vaikutus näkyy myös liikevaihdossa – Top Sealing Partnerilla on takana useiden vuosien jatkuva kasvu.
– Monesti olen sanonut yhtiökumppanilleni, että jos en olisi 2014 kävellyt Propagandaan, en usko ett olisimme lähellekään siellä missä nyt olemme, Tuominen vahvistaa.