Suomen arvostetuin vihannesbrändi Järvikylä kasvoi uuteen tuoteryhmään, kun käyttövalmiiden nuorten lehtien tuoteperhe saatiin kuluttajien iloksi Juvan uudelta kerrosviljelmältä.
Investoinnin mittavuuden ja tuoteperheen uutuusarvon vuoksi pakkauksiin kohdistui erityisiä odotuksia.
Tehtävämme oli suunnitella erottuva ja myyvä pakkausilme, joka näyttää kuitenkin laadukkaalta Järvikylältä. Jalostettujen salaattien tuoteryhmässä suomalaisia tuotteita on alle viidesosa markkinasta, joten suomalaisuus haluttiin hyvin esiin. Lisäksi tuoretuotteissa on aina huolehdittava, että itse tuote on hyvin näkyvissä.
Pakkauksen lisäksi suunnittelimme tuoteperheen lanseerauskonseptin, joka vihersi villisti mm. ilmoituksissa ja digikampanjoissa somessa sekä jakelutiessä.
– Suunnittelun täytyy tukea tuotetta ja sen vehreyttä, Trustin Mari Ahokas sanoo.