Miksi haluamme kumppanuuksia

Olen aina rakastunut asiakkaisiini ja asiakkaitteni brändeihin.

Seuraan edelleen vanhojen asiakkaitteni markkinointia. Pysähdyn kaupassa tutkailemaan uusimpia leipäpusseja, seuraan huvipuiston somea ja syvennyn sanomalehden opiskelijamarkkinointiin. Näihin brändeihin minua sitoo usean vuoden mittainen yhteistyö ja sen aikana kehittynyt tunneside. Olen päässyt sisälle yrityksen toimintaan, sujahtanut osaksi sen markkinointitiimiä ja saanut asiakkaista ystäviä. Pitkäaikaisen, tiiviin kumppanuuden myötä rakastuin näihin brändeihin, eikä se tunne katoa.

Kumppanuus on aitoa yhteistyötä. Se vaatii asiakkaalta rohkeutta päästää markkinointikumppani lähelle. Nostaa haasteet pöydälle ilman valmista ratkaisua ja miettiä yhdessä, mitä pitäisi tehdä. Asiakas tuo yhtälöön yritystoiminnan ymmärryksensä, Trustin tiimi oman ammattitaitonsa.

Kumppanuus on pitkän aikavälin tekemistä, ei projektiluontoista singahtelua tai päämäärätöntä kokeilua. Kaikki tekeminen tähtää asetettujen tavoitteiden saavuttamiseen. Rakennamme brändiä yhdessä, määrätietoisesti, strategiaan perustuen.

Aidossa kumppanuudessa osapuolet luottavat toisiinsa. Luottamus antaa luovuudelle enemmän tilaa ja mahdollistaa laadukkaamman markkinoinnin tekemisen. Samalla vaatimustaso kasvaa, ja niin pitääkin. Kumppanuuden myötä Trustin asiantuntijat oppivat ymmärtämään asiakkaan liiketoimintaa ja sen lainalaisuuksia. Sen myötä pystymme auttamaan strategisesti ja proaktiivisesti. Lunastamme lupaukset päivittäin.

Parhaassa tapauksessa työtavat ja prosessit hioutuvat niin, että töitä tehdään yhtenä tiiminä. Kumppanuus antaa mahdollisuuden olla rohkea, haastaa ja yllättää. Se kasvattaa näkemystä ja ymmärrystä.

Kumppanuus vaatii sitoutumista. Välillä toimii parhaiten se, että suunnittelija nappaa koneen kainaloon ja tekee työpäivänsä asiakkaan toimistolla – samalla pääsee sisälle asiakkaan arkeen ja saa ymmärrystä myös niihin asioihin, joita ulkopuoliselle on vaikea selittää tai avata. Mitä tutumpia olemme, sen helpompaa on kyseenalaistaa, kehittää, sparrailla ja ehdottaa uutta.

Kumppanuus vahvistaa asiakkaan markkinointitiimiä.  Markkinointijohtajan tontti voi olla yksinäinen, mutta markkinointikumppanin kanssa ei jää koskaan yksin.

Kumppanuudessa yhteydenpito oman yhteyshenkilön ja tiimin välillä on jatkuvaa. Ajatuksia vaihdetaan isommankin porukan kesken. Parhaat tulokset saavutetaan, kun asiakkaan johto osallistuu säännöllisesti – päättäjät, johtoryhmä, ehkä hallituskin.

Kumppanikaan ei ole virheetön. Joskus tehdään erehdyksiä. Sitten mitataan, tsekataan ja korjataan suuntaa. Kumppanuus luo tekemiselle vahvan pohjan, joka yksittäisistä projekteista ja toimeksiannoista puuttuu.

Kumppanuus on yhteisiä tavoitteita, joita ei kumpikaan saavuta ilman toista. Se on yhteinen matka ja yhteisiä onnistumisia. Se on kehittymistä ja kasvua rinnakkain. Tuottavan yhteistyön edellytys ja perusta. Molemminpuolista arvostusta. Ja kaikilla tasoilla syntyvää selkeää lisäarvoa.

Me Trustilla panostamme vahvasti kumppanuuksien rakentamiseen, koska haluamme tehdä asiakkaillemme parasta mahdollista markkinointia.