Mania murkinasta johdatti elintarvikemarkkinoinnin saloihin

Tiistaina 4.5.2021 vietettiin herkullisen inspiroiva iltapäivä, kun Pohjanmaan Ekonomitoimiston, Foodwestin ja Luovan arvotoimisto Trustin järjestämä Mania murkinasta -tapahtuma keräsi yhteen intohimoisesti elintarvikemarkkinointiin suhtautuvia ammattilaisia.

 

Suomalainen menestysresepti -kilpailustakin tuttu tutkimusjohtaja Suvi Luoma Foodwestiltä kertoi, mitä sudenkuoppia välttävät ne muutamat uutuudet, jotka saavuttavat pysyvän hyllypaikan. Matkalla innovaatiosta kaupallisesti menestyväksi tuotteeksi on hyötyä kuluttajaymmärryksestä, kaupan lainalaisuuksien tuntemisesta ja tuotannollisesta osaamisesta, mutta kaiken lähtökohta on tietysti hyvä maku.

Yrittäjä, toimitusjohtaja Kirsi Heidt jakoi ajatuksiaan kahvila Valkoisen Puun kasvun kulmakivistä. Tärkeää on valmius kyseenalaistaa suuntaa ja jatkuvasti kehittää omaa toimintaa. Hienointa kasvussa on Heidtin mukaan se, että voi keskittyä siihen, missä on itse parhaimmillaan ja ulkoistaa muut tehtävät asiantuntijoille.

Siipiweikkojen kasvujohtaja Joonas Koivumaa muistutti yrittämisen ja testaamisen merkityksestä. Tampereesta Suomen siipipääkaupungin kasvattanut yritys pohjaa toimintansa luottamukseen ja innovatiivisuuteen, mikä on auttanut selviämään myös koronakauden kokonaan ilman lomautuksia.

Tapahtumassa keskustelua johdattivat Pohjanmaan Ekonomitoimiston toimitusjohtaja Anu Keski-Filppula, Foodwestin toimitusjohtaja Karri Kunnas ja Luovan arvotoimisto Trustin toimitusjohtaja Krista Ahokas.

Jos et ehtinyt mukaan, ei hätää – löydät tallenteen tapahtumasta alta.