Boltsi valitsi Luovan arvotoimisto Trustin strategiseksi kumppanikseen

Boltsi pyörii jatkuvasti vauhdikkaammin. Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittajana tutuksi tullut koko kansan pyörykkä sai lisää kierroksia, kun Leivon Leipomo ja HKScan perustivat yhteisen Boltsi Oy:n toukokuussa 2020. Tuore yhteisyritys valitsi markkinointikumppanikseen Luovan arvotoimisto Trustin.

Luova arvotoimisto Trust tutustui mehevään kaura-siemenpyörykkään kesällä 2019 ensimmäisten joukossa.

– Kun tarvitsimme tuotteelle nopeasti nimen ja pakkauksen, kartoitimme kumppaneita, joilla olisi kokemusta elintarvikemarkkinoinnista. Suositusten perusteella valitsimme Trustin ja yhteinen linja löytyikin nopeasti, muistelee Boltsi Oy:n toimitusjohtaja Harri Jaakkola.

Syventyneen yhteistyön myötä Trustin asiantuntijoista on Jaakkolan mukaan tullut kuin osa Boltsin tiimiä: oman markkinointipäällikköä tai -suunnittelijaa ei tarvita, kun markkinointi hoituu Trustissa.

Tiimin idearikkaus ja heittäytyminen ovat vakuuttaneet Boltsin väen. Merkittävin strateginen linjaus tapahtui yhteistyön alussa: Boltsista lähdettiin tekemään koko kansalle maistuvaa lisäaineetonta arjen pelastajaa, eikä se jäänyt vain vegaanipiirien suosikiksi. Sittemmin Boltsi-perhe on täydentynyt kolmen vegaanisen kaura-siemenpyörykän lisäksi savukirjolohta sisältävällä Boltsi Fisukalla. Näiden kaikkien lanseeraus on Trustin käsialaa.

– Kumppanuus edellyttää meiltä avoimuutta ja sitoutumista. Annamme mielellämme enemmän tietoa, kun näemme miten Trust pystyy sitä hyödyntämään oman tonttinsa hoidossa, Jaakkola toteaa.

Luovan arvotoimisto Trustin toimitusjohtajan Krista Ahokkaan mukaan kumppanuus ja orgaaninen yhdessä tekeminen mahdollistavat pitkäjänteisen ja systemaattisen markkinoinnin.

– Yhdessä asetetut tavoitteet ja kokonaisuuden jatkuva kehittäminen motivoivat myös tiimiä. Kumppanuuden myötä pääsemme osoittamaan, että todella ymmärrämme liiketoimintaympäristöä ja koko toimialaa. Emme vain reagoi kumppanin toiveisiin vaan edistämme markkinointia proaktiivisesti ja kokonaisvaltaisesti, Ahokas linjaa.

Kumppanuussopimus kattaa kaiken Boltsin markkinointiviestinnän.

– Boltsihan on maailman ihanin kumppani. Meille on ilo ja kunnia, että Boltsi luottaa meihin kasvunsa tukijana, Ahokas summaa.