Aplodit Boltsille!

Olemme seuranneet Boltsin voittokulkua vähän kuin ylpeä kummi pikku taaperon ensi askeleita maailmalla, ovathan tuotteen nimi ja ilme Trustin tekijöiden luomat. Ja taas on aihetta kehuihin!

S-ryhmän tavarantoimittajatapahtumassa Ässäpäivässä marraskuun alussa koko Finlandia-talon sali antoi raikuvat aplodit Leivon Leipomolle – huikea uutuuslanseeraus Boltsi on S-ryhmän myymälöiden vuoden myydyin uutuustuote.

Upea saavutus yli satavuotiaan leipomon ensimmäiseltä valmisruoalta!

Pikatoimituksena uusiksi tuotenimi ja pakkausilme

Monenlaista on ehtinyt tapahtua sen jälkeen, kun Trustin projektipäällikön puhelin soi eräänä maaliskuisena tiistaina. Leivon Leipomo ilmoitti tarvitsevansa pakkausdesignin, tuotenimen ja mainoksen seuraavan viikon torstaiksi.

Suomalainen Menestysresepti -kilpailu oli käynnistynyt ja tv-sarjan kuvaukset olivat alkaneet. Tuomaristo oli lytännyt Leivon Leipomon esittelemän pakkausilmeen, sloganin ja tuotenimen, ja kilpailuun tosissaan panostava yritys halusi laittaa kaikki uusiksi.

Trustin elintarvikemarkkinoinnin erikoisosaajat konseptisuunnittelija Marjut Kuula ja AD Mikko Sederholm loivat nimen ja ilmeen, jotka viestivät kaura-siemenpyöryköiden tavalliseen arkeen sopivasta olemuksesta. Kaikessa tähdättiin tietoisesti siihen, että vegetuote Boltsi kohdennetaan isolle massalle, ei ainoastaan vegaaneille. Ensimmäisenä se maistui tietenkin kisan tuomareille, jotka julistivat Boltsin kilpailun voittajaksi.

Ja menestys jatkuu…

Leivon Leipomo oli valmistautunut siihen, että kilpailutuotteesta tulee menestys. Tuotanto varautui tilanteeseen valmistamalla ennusteisiin nähden tuplamäärän Boltseja, mutta sekään ei riittänyt – kysyntää oli saman tien kolminkertainen määrä. Sellainen se on, meidän Boltsi!

Leivon Leipomon ja Trustin yhteistyö jatkuu niin päivittäisen tekemisen kuin strategisen boltsailun merkeissä.