Trust Tampere 050 438 2128

Trust Seinäjoki 040 820 4059

Trust Lahti 050 353 3856

info@trust.fi

Boltsi

Suomen myydyin uutuus

Kaura-siemenpyörykkä Boltsi pomppasi Suomalainen Menestysresepti 2019 -kilpailun voittoon ja kaupalliseen menestykseen Trustin tuella. Nimi, pakkaus ja markkinoinnin linja pohjaavat strategiseen oivallukseen: tämä ei ole vegaanituote vaan koko kansan pyörykkä.

Perinteikäs Leivon Leipomo siirsi uutuutensa meidän käsiimme kesken Suomalainen Menestysresepti -kilpailun, kun tuomaristo oli lytännyt ensimmäisen pakkauksen, sloganin ja Vegepulla-tuotenimen.

Meidän ja leivolaisten yhteistyössä näkökulma laajeni ratkaisevasti. Pakkaukseen tuli krouvi lihapullafiilis ja uusi nimi Boltsi. Vegaanisuuden edelle pyöräytettiin isolle ostajakunnalle tärkeät pointit – lisäaineettomuus ja laktoosittomuus.

Lentävä lanseeraus

Kilpailun voitto toi Boltsille näkyvyyttä, jota buustasimme tiedotuksella. Sähköpostitse toimitetun tiedotteen avausprosentti kilahti yli sadan, sillä toimittajat jakoivat Boltsin hilpeää syntytarinaa kollegoilleen.

Kuluttajia lanseeraus kutkutti myös somessa, jossa parveilivat kaura-siemenpyörykkään hurahtaneet pikkulinnut.

Mylläkkä pyörykkähyllyllä

Niinhän siinä kävi, että Boltsi kiilasi heti koko pyörykkämyynnin kärkitrioon – lihapyörykät mukaan lukien. Koko pt-kaupan mitalla katsottuna Boltsia myytiin vuonna 2019 enemmän kuin mitään muuta uutuuselintarviketta.

Jotta suosio kestää, loimme yhdessä brändin kompassiksi ”Boltsin kymmenen käskyä” ja kartoitimme tulevaisuutta skenaariotyöllä. Uuden luvun aloitimme toukokuussa 2020, kun Leivon Leipomo ja HKScan perustivat yhteisyritys Boltsi Oy:n.


Boltsista tehtiin ison ostajakunnan tuote.