B2B-markkinoija voi vainuta unelma-asiakkaita toimialan, liikevaihdon tai sijainnin perusteella. Joku panostaa startup-yrityksiin, toinen kokee kemiansa toimivan parhaiten perheyritysten kanssa. Me Trustissa olemme listanneet unelma-asiakkaita myös vastuullisuuden ja inspiroivuuden perusteella.
Account Based Marketing eli yrityskohtainen markkinointi on keino tavoittaa nämä unelma-asiakkaat. Se perustuu markkinoinnin, myynnin ja johdon saumattomalle yhteistyölle. Tarkoitus on löytää yhdessä tärkeimmät potentiaaliset asiakasyritykset ja lähestyä heitä pitkällä aikavälillä, eri kanavissa, eri viestein.
B2B-myyntiprosessi kestää keskimäärin yli kuusi kuukautta, ja ostopäätöstä on tekemässä keskimäärin 6,8 henkilöä (LinkedIn State of Sales Report, 2018). Miten heidät tunnistaa, ja miten oman viestin saa heidän ruuduilleen?
LinkedIn kohdistusmahdollisuuksineen on ABM-markkinoijalle kätevä kanava. Se on sosiaalisen median kanavista kenties kallein, mutta oikein käytettynä hintansa arvoinen.
Tässä muutamia kohdennusideoita:
Jos oma aikasi ei riitä kohdistamisen mahdollisuuksien perkaamiseen, ota yhteyttä!